måndag 25 januari 2010

Nytt år = skaffa årskort på [insert träning här] och sen inte utnyttja det

Jag ska börja träna igen.
Vintern gör mig alltid oerhört omotiverad men nu får det fan vara nog. Det har spårat ur.
Första steget är att hitta något roligt att göra. Gym hatar jag. Alltså verkligen hatar. Kommer inte hända. Om jag inte gillar träningen kommer jag inte gå dit. Så inte gym.

Jag har inget bollsinne så bollsport går också bort. Visst, jag tycker det är roligt men det är svårt att hitta en bollsport som accepterar talanglöshet. Och när jag säger svårt menar jag omöjligt.

Simning har slagit mig och jag har det som ett alternativ. Det verkar vara ett soft sätt att komma i form. Glida runt lite i vattnet. Det känns vettigt. Jag är väl ingen delfin direkt men jag kan ta mig fram utan att drunkna omedelbart. Mitt lokala badhus har gym/bad-kort för ett hyfsat pris. Inte för att jag lär använda gymdelen men ändå.

Nu är jag inte någon träningsmaniker så det krävs något speciellt för att jag ska hålla motivationen uppe. Det måste finnas något syfte med träningen. Ja, förutom det uppenbara hälsosyftet förstås. Det räcker tyvärr inte. Jag har nog inte den överlevnadsinstinkten.
Så jag måste ha ett mål. Jag skiter i muskler så det funkar inte. Jag är ingen anabolastinn gymgalning. Jag får fundera på det.

Inga kommentarer: